خنکسازی در مدار های بسته(کلوز لوپ)-مدار هیدرواستاتیک

سلام و وقتبخیر مهندس عزیز.
در مدارهای بسته(کلوز لوپ به اصلاح هیدرواستاتیک) تنها راه برای خارج کردن روغن داغ از خط اصلی مدار قرار دادن شیر فلشینگ سر راه خط های اصلی a و b هست که معمولا یه شیری تحت عنوان شیر فلشینگ به هیدروموتور کوپل میشه و ساختمان این شیر فلشینگ به اینصورت هست که یه پیستون فلشینگ یه اریفیس و یه ریلیف ولو داره که روغن داغ و فلش میکنه به سمت رادیاتور و از اون سمت به مخزن ریخته میشه.
مسئله اساسی اینه که ما تو طراحیمون برای خنکسازی باید تقریبا بدونیم اون لیتراژ روغن داغ که میخواد فلش بشه چقدر باشه تا بر اساس آن اریفیس شیر رو تغییر بدیم تا لیتراژ داخواه فلش بشه…
شما فرض کنین حداکثر دبی در مدار بسته ما توسط پمپ مادر که توسط موتور دیزل گردونده میشه به X لیتر در دقیقه میرسه و پمپ شارژ هم حداکثر y لیتر در دقیقه توانایی شارژ کردن مدار رو داراست.حالا سوال اساسی اینه ما باید چه درصدی از دبی y رو توسط شیر فلشینگ فلش کنیم تو رادیات؟؟؟؟؟؟؟
من کاتالوگ هیدروموتور رکسروت(A6VM) رو نگاه میکنم انگار اصلا کاری نداره تو توی طراحیت چه مقدار لیتراژ دبی داری کللا برای هیدروموتور سایز 160 سی سی نوشته با اریفیس قطر 2 میلیمتر 10 لیتر بر دقیقه فلش میشه از شیرفلشینگی که به هیدروموتور کوپل شده.بنظرم این برای همه حالات طراحی درست نییییست و منطقی هم نیییست.چرااااا چون فرض کنین یه نفری اومد طراحی کرد که مدار اصلی به 300 لیتر دردقیقه برسه اینجا آیا همین 10 لیتر در دقیقه که داره فلش میشه کافیه برای خنکسازی؟؟ یا باید با توجه به یه استانداردی که مثلا میگه باید 20 درصد روغن مدار خط اصلی توسط شیر فلشینگ فلش بشه برای خنکسازی و حااالا باید بیایم با اون استاندارد مقدار لیتراژ فلش و حساب کنیم و بعد بیایم قطر اوریفیس شیر و تغییر بدیم تا لیتراژ فلش از شیر فلش بدست بیاد،درستهههه؟؟؟؟؟؟؟؟میخواستم بدونم این استاندارد چی میگه؟باید چند درصد روغن اصلی مدار(که این روغن داغ هست) رو فلش کنم؟درستش هم همینه فکر کنم گفته بشه باید فلان درصد و از مدار خارج کنین برای خنکسازی و تزریق روغن تازه توسط پمپ شارژ.
bvq
قطعا این قضیه باید فرق پیدا کنه تو طراحی های مختلف و اون اوریفیس و باید تغییر داد چون یه نفری تو طراحیش حداکثر لیتراژ مدار اصلی به 100 لیتر بر دقیقه میرسه برای یه نفر به 200 برای یه نفر 300 ،نمیشه که برای هر سه حالت طراحی مقدار فلشینگ 10 لیتر بر دقیقه فلش بشه درسته؟؟؟

با سلام
ضمن تشکر از شما بابت توضیحات کامل راجع به مساله ای که فرمودید. این اطلاعات که فرمودید انشاا… در بسته سیستم های هیدرولیک حلقه بسته ارایه خواهد شد چون دیدگاه بسیاری از متخصصین در این حوزه جامع و کامل نمی باشد.
در اینجا توضیح مختصری خدمتتان خواهم داد. باید دقت داشته باشیم مفهوم و پایه تمام این بحث خنک‌کاری است و دلیل خنک کاری میزان تولید حرارت در داخل سیستم های هیدرولیک است. بعنوان مثال اگر 1 کیلووات حرارت تولیدی را بخواهید از سیستم هیدرولیک خارج کنید که دمای روغن از حد مجاز بالاتر نرود بایستی براساس دمای روغن خروجی از محل شیر فلاشینگ و دمای روغن بعد از مبدل حرارتی و بدست آوردن اختلاف دما، میزان دبی را از روابط مربوطه بدست بیارید. لذا همانطور که خودتان نیز اعلام کردید هر مداری محاسبات خود را خواهد داشت و میزان دبی عبوری از مسیر فلاشینگ نیز تابع عوامل همان مدار است.
باتشکر