همون طور که اشاره کردین گیج سیور ها فقط وظیفه بستن مسیر رو دارن در حال حاضر موردی وجود نداره که درین داشته باشه، موضوعی روکه من بهش اشاره کردم برای نوع خاصی از اون هاست که قبلا دیده بودم ( البته نوع خاصی) باز هم اشاره می کنم که قسمت سوم فقط قسمت تنظیم فنر است و موردی که فرمودین کاملا درست است
در قسمت آموزش فشار عنوان شده که خروجی گیج سیور درین می شود در صورتی که تا جایی که بنده اطلاع دارم قسمتی که در آموزش به عنوان خروجی نشان داده شده در واقع قسمت فنر و تنظیم ست پرشر گیج سیور هست و همچنین گیج سیورها فقط راه ورودی گیج را مسدود می کنند و خروجی ندارند لطفا اگر گیج سیوری وجود دارد که به روش آموزش داده شده در ویدیو کار می کند لطفا عکس و دیتاشیتش را به اشتراک بگذارید
باتشکر
با سلام خدمت شما استاد گرامی
جناب مهندس در قسمت توضیح لول ترانسمیتر از نوع اختلاف فشار زمانی که Leg مربوط به L از سیالی با دانسیته بالاتر از سیال داخل مخزن پر شود همیشه مقدار LRV و URV باید مقداری منفی داشته باشند ولی در محاسبات شما مقادیر دیگری به دست آمده که به نظر اشتباه می آیند
این هم تعریفی که برای سنسور نوشته شده است.
Piezoelectric is a mass-sensitive detector that uses piezoelectric crystal to generate and transmit vibrations at a distinct frequency with the operation of an electrical signal of explicit frequency
ممنون از پاسختون
بنده حدود 10 سال است که در زمینه ابزاردقیق و کالیبراسیون فعالیت دارم خدای نکرده قصد جسارت ندارم ولی اگر در مطالب ارائه شده توسط شما اگر به موردی برخوردم جهت بهبود کیفیت برنامه آموزشی که شما زحمت بسیاری بابت آن کشیده اید با اجازتون اشاره بهش میکنم
به عنوان مثال در قسمت توضیح گیجهای فشار از نوع spiral , helix همانطور که می دانید جهت افزایش طول تیوب و در نتیجه داشتن مقدار حرکت بیشتر اقدام به ساخت تیوب به این دو روش می کنیم که در نتیجه می توان هم رنج بیشتری اندازه گیری کرد و هم با حذف فنر و بقیه متعلقات ، تیوب را مستقیم به عقربه متصل کرد ( direct drive gauge ) و در سیستم هایی که ویبریشن و پالسیشن بالایی دارند استفاده کرد که در ویدیو اشاره ای به آن نشده است و در توضیح گیج های مدل helix عنوان شد ماکزیمم فشار 300 بار است ولی می دانیم که تا 5000 بار ساخته می شوند
همچنین در قسمت توضیح dpt ها عنوان شد که به هیچ وجه ورودی های H , L جابه جا نصب نشوند چون ممکن است به ترانسمیتر آسیب زده شود ولی می دانیم که در ترانسمیترهای جدید اشکالی ندارد
در قسمت توضیح سنسورهای پیزو الکتریک عنوان شد که خروجی فرکانس ساخته می شد ولی می دانیم که مواد پیزوالکتریک تحت فشار که قرار بگیرند خروجی ولتاژ می سازند
مجددا از حضور شما استاد گرامی عذرخواهی می کنم و اگر در مطالب عنوان شده توسط بنده اشتباهاتی وجود دارد خوشحال میشم به من گوشزد نمایید بنده دارم درس پس می دهم و همچنان در حال یادگیری هستم
با تشکر
درود بر شما ممنون از توجه شما و مواردی که اعلام کردید،
۱- در خصوص سنسورهای هلیکال مورد اشاده شده درست است ولی طبق اسپک های نفتی تا رنج ۳۰۰ استفاده می شود. ما مورد خاص را در نظر نمی گیریم و گرنه بوردن تیوب تا ۱۵۰۰۰ بار هم توسط ویکا ساخته شده در حالی که ما تا ۱۰۰۰ به آن اشاره کردیم.
۲- توصیه تمامی سازندگان ترنسمیتر نصب صحیح پایه L و H در نقاط مشخص است. فرمایش شما صحیح است ولی اگر خدای ناکرده تکنسینی این مورد رو در نظر نگیرد و با ترنسمیتری کار کند که این قابلیت را نداشته باشد و مشکل برای دستگاه پیش بیاید بنده مسئول خواهم بود.زیرا ایشان خواهنذ گفت در آموزش های مهندس لطفی دیدم که فرقی بین پایه ها نیست. پس اجازه بدین که همین گونه که روی پایه ها درج شده نصب گردد.
۳- سنسورهای پیزو در ابتدا فرکانس تولید کرده و پس از آن تبدیل به ولتاژ می شود. در خیلی از آیتم ها مستقیما به ولتاژ اشاره می شود. در الکترونیک ۳ دانشگاه هم موقعی که در مورد اسیلاتورها صحبت می شد یادم هست که به فرکانس خروجی پیزوها اشاره می شد.
سپاس از مواردی که اشاره کردین. موفق و شاد باشید
درود بر شما، بله باید منفی باشد. در محاسبات من اگر نگاه کنین x=3 است. اما به اشتباه در محاسبه 1 نوشتم و به خاطر همین منفی نشده. البته این مورد رو من همون ابتدا برای همه دوستان گفته بودم که در محاسبات x باید 3 نوشته می شد. بازم ممنون که اشاره کردین مجددا فایل تصحیح رو براتون می فرستم