خیلی ممنون اقای مهندس گودینی از اینکه پاسخ دادین البته اون موقع گراف من بدرستی کار نمیکرد با راهنمایی یکی از دوستان انجام شد.
سوالی که از خدمتتون دارم راجع به پارامترهای Pr152, Pr153
Skip frequency width, Bias frequency width
مثالی است که جنابعالی٬ pr152=10, pr153=5 در نظر گرفتین
که با استارت درایور از فرکانس صفر شروع به حرکت کرده وقتی به ۵۰ هرتز رسید با شیب ملایمی فرکانس کم شده تا به ۳۵ هرتز رسیده مجددا ا با یک شیب دیگری به ۵۰ هرتزبرسد.
برای من این کار مانند مثال شما بدرستی انجام میگردد٬ اما هر بار که موتور از فرکانس ۳۵ میخواهد به ۵۰ حرکت کند٬ در فرکانس ۳۵ هرتز موتور من یک لگد میزند یک حالت که بزور میخواهد انجام گردد
ایا این طبیعی است؟ اگر نیست چطور ان را برطرف کنم
ممنون از اینکه زمان میگذارین و پاسخ میدین
سلام، سپاس از همراهی شما
موتورتون در حالت عملکرد عادی هم در ۳۵ هرتز ضربه میزند؟ اگر اینطور هست احتمالا مشکل مکانیکی دارید.
احتمال دیگری که وجود داره این هست که شما شتاب رو در مرز ۳۵ هرتز تغییر میدین و زیادی بالا بردین، میتونید این راه رو هم تست کنید که acc و dcc رو برای کل پروفایل حرکتی یکسان کنید ببینید ضربه حذف میشه یا نه.
از اونجاییکه این پارامترها p152 و p153 باعث نوسان در سرعت شفت موتور میشوند، این پارامترها به چه علت قرار داده شده اند یا برای چه مواردی استفاده می شود و مناسب است؟
سلام همراه گرامی
از بابت تاخیری که در ارسال پاسخ به سوال شما پیش اومده صمیمانه عذرخواهی میکنیم.
متاسفانه دسترسی مهندس به سایت کتیبه ها مشکل پیدا کرده بود و این مسئله همچنان پابرجا هست.
برای اینکه مدت بیشتری نیاز به انتظار نباشه جناب مهندس پاسخشون رو در اختیار بنده قرار دادند تا برای شما ارسال کنم.
“این پارامترها در حالتی مورد استفاده قرار میگیرند که سیستم مکانیکی به هر دلیلی در فرکانس مشخصی دچار مشکل باشه. به طور مثال به دلیل ماهیت مکانیکی یک سیستم، ممکنه روی فرکانس خاصی دچار رزونانس بشه یا شفت موتور دچار لرزش بشه. در این حالتها برای اینکه جلوگیری بشه از ماندن موتور روی اون فرکانس خاص از این پارامترها استفاده میکنیم که مرجع فرکانسی روی اون فرکانس نتونه بمونه و به بازه ی پایین یا بالایی که تعریف کردیم منتقل بشه.”