بریکرها و نحوه استفاده از آنها

سلام چندتا سئوال داشتم
۱-کلید مینیاتوری دو قسمت داره یکی برای اتصال کوتاه یکی برای اضافه جریان پس چرا در مدارات با وجود استفاده از کلید مینیاتوری از بیمتال استفاده میشود؟
۲-کلید حرارتی نقش بیمتال و میناتوری رو با هم انجام میده پس چرا ما در همه مدارات از کلید حرارتی استفاده نمیکنیم؟
۳-چرا گفته میشود کلید حرارتی فقط برای حفاظت از موتور هست ؟ آیا نمیشه از کلید حرارتی بجای کلید کمپکت استفاده کرد؟
۴-کنترل بار هم نقش بیمتال رو انجام میده میخواستم فرقشونو بدونم و همچنین بدونم کجا از بیمتال یا کنترل بار استفاده کنم بهتره؟
۵-رله شنت چه کاری میکنه و رله آندر ولتاژ چه کاری میکنه؟
آیا در کلید کمپکت فقط باید از یکی از این رله ها استفاده کرد ؟
از هردو نمیشه ؟فقط جا برای یک رله هست؟

با سلام خدمت شما دوست عزیز
درسته که مینیاتوری قسمت تشخیص اضافه بار رو داره ولی این بازه باتوجه به آمپراژ کلید بزرگه و تابع زمان عمل می کنه مثلا اگر جریان نامی یک موتور ۱۳.۵ امپر باشه و شما از فیوز ۱۶ آمپر استفاده کنید حفاظت درستی در برابر اضافه بار نخواهید داشت ولی با استفاده از بیمتال مناسب مثلا بیمتال ۱۲ تا۱۶ آمپر و تنظیم آن روی ۱۳.۵ امپر اگر دچار اضافه بار شویم متناسب با مقدار اضافه جریان در مدت زمان مشخصی مدار قطع خواهد شد
در خصوص استفاده از کلید های حرارتی mpcb ها می توانیم به جای فیوز و بیمتال در مدار استفاده کنیم و حفاظت ما کامل است ولی در نظر داشته باشید این کلید ها مدار قدرت را قطع می کنند و وصل کردن مجدد مدار نیاز مند نیروی انسانی خواهد بود ولی با داشتن بیمتال چون در مدار فرمان عمل کرده و امکانات بیشتری به ما خواهد داد
کنترل بار از نظر عمل کرد مشابه بیمتال عمل می کند یعنی هردو مصرف کننده را در برابر اضافه بار محافظت می کند ولی نحوه سنجش اضافه باری در این دو تجهیز متفاوت است بطور خلاصه بیمتال بر مبنای گرم شدن بر اثر اضافه باری عمل می کند ولی کنترل بار جریان مدار را اندازه گیری میکند

رله شنت و رله آندر ولتاژ هردو تجهیزات جانبی کلید کمپکت هستند ظاهری شبیه هم دارند ولی عملکرد آنها متفاوت است رله شنت تریپ برای قطع کردن موقع خطا استفاده می شود اما این خطا را از کلید کامپکت حس نمی کند بلکه ار یک منبع خارجی مشخص می شود (سنسور آتش سوزی دریک محل دیگر باعث عملکرد رله شنت و قطع کلید می شود)
رله آندر ولتاژ در صورت بروز افت ولتاژ کلید را قطع می کند خود دارای دو نوع قطع سریع و آنی uvrو قطع تاخیریuvrd است

اگر منظور شما استفاده از کلید کمپکت به جای کلید محافظ موتور mpcb جهت حفاظت موتور است :
نه خیر مجاز نیستیم از کلید کمپکت برای حفاظت موتور استفاده کنیم که توضیح آن را بطور خلاصه خدمتتون عرض می کنم
رنج تنظیمی برای اضافه جریان بر روی کلید های کمپکت بین 0.6 تا ۱ برابر جریان نامی کلید است مثلا برای یک کلید ۱۰۰ آمپری بین ۶۰ تا ۱۰۰ آمپر قابل تنظیم است یعنی رنج وسیعی در حدود ۴۰ امپر وجود دارد که با چرخاندن پیچ تنظیم کمتر ۳۶۰ درجه این مقدار تنظیم می شود که از دقت کمی برای تنظیم توسط متخصص برخوردار است البته برای تابلو توزیع مطلوب است ولی برای حفاظت یک موتور باید جریان بطور دقیق تنظیم شود ۳ یا ۵ امپر بیشتر برای موتور نامطلوب بوده و در کمترین حالت کاهش طول عمر موتور را به همراه دارد
کلید های محافظ موتور mpcp ها برای همین منظور طراحی و ساخته شده اند و رنج تنظیمی آنها محدوده کمتری (با دقت بالاتر) را دارد مثلا ۱۷ تا ۲۳ حدود ۵ الی ۶ امپر بنابر این می توانیم با دقت بالا مقدار جریان اضافه باری را متناسب با جریان موتور روی mpcbتنظیم کنیم همچنین در طراحی mpcb ها جریان استارت و زمان استارت موتور در نظر گرفته شده است