جرقه دو سر کنتاکت های رله

سلام دوست عزیز، الان مشکل وجود جرقه هست و یا اینکه این جرقه داره میکرو یا مدار فرمان رو اذیت می کنه؟ کلا برای اینکه جرقه کم بشه می تونید از مدارهای soft start استفاده کنید. با توجه به باری که دارید استفاده می کنید، می تونید بگردید و یک مدار سافت استارت پیدا کنید. یکی دیگه از روش های جلوگیری از جریان خیلی بالا زمان استارت استفاده از ntc ها هست. مقاومت های NTC با عبور جریان گرم میشن و با گرم شدن، مقاومتشون کم میشه. بنابراین در لحظه اول با وجود مقاومت جلوی جریان لحظه ای بالا رو می گیره و بعد مقاومتش انقدر کم میشه که عملا از مدار خارج میشه. فقط حتما برای انتخاب ntc مناسب، با توجه به جریان سیستم، به توان اون دقت کنید.

تشکر
با Soft start برای کنترل موتور و این داستان ها خوبه ولی برای کار من فک نکنم جواب بده
چیزهایی که خودم سرچ کردم و به چیزهای زیر رسیدم نظر شما کدوما بهتره؟
برنامه ای نیست که بتونم شبیه سازی کنم و این نویز ها رو ببینم و با گذاشتن قطعات مختلف اون نویز حذف کنم؟

1-استفاده از دو رله یعنی در دو مرحله انجام بشه
2-استفاده از ترایاک
3- استفاده از وریستور
4- استفاده از مقاومت 50 اهم با مفهوم سکسیونر
5- استفاده از راکتور
6- استفاده از مدار soft start
7-استفاده از ntc
اگر بخواهیم از ntc و وریستور استفاده کنیم باید به چه صورت به کنتاکت های رله وصل بشه؟
@Mehrad#3953

سلام، نویزهای دنیای واقعی رو هیچ برنامه ای (حداقل تا جایی که من می دونم) نمی تونه درست شبیه سازی کنه. شما باید بسته به مورد خودتون سعی کنید نویز ها رو تحلیل کنید.
برای استفاده از NTC فقط کافیه اون رو سر راه جریان بذارید. یعنی به صورت سری در اول مسیر جریان بعد از کنتاکت قرارش بدید.

سلام
برای رفع این نویز اومدم از اسنابر استفاده کردم و در زمان خاموش شدن اون پرش جبران شد ولی در زمان روشن شدن اون پرش رو دارم برای حل این مشکل چه باید کرد؟
جریان AC می باشد مثلا بیشترین مقدارش 1 آمپر
بار سلف و مقاومت سری می باشد .