طراحی tailing lug

سلام وقتتون بخیر
استاد چجوری میشه tailing رو در پی وی الیت طراحی کرد؟ فقط لیفتینگ لاگ رو داره ؟ و دوم اینکه توی محاسبات wrc 107 برای tailing در code calc ,نیروهای sustained رو چجوری میشه بدست اورد؟ راهی بجز نمودارهای موجود در خود بولتن ۱۰۷ هست؟ اگه امکان داره نمونه ای از محاسبات این لودها رو ارسال کنید ، تشکر

با سلام

در درس Lesson 26 (Lifting Device Modeling) مبحث Tailing Lug توضیح داده شده است مطالعه بفرمائید سوالی بود در خدمتم. در خصوص بارهای WRC ما معمولا نیرو را به عنوان ورودی وارد میکنیم و از روی گراف تنش استخراج میکنیم. منظور شما از راهی بجز نمودارهای موجود در بولتن 107 هست چه میباشد؟ اگر منظور محاسبه تنش به طرق دیگری است بله میتوانید به جای WRC از نرم افزارهای FEM بیس و در مواردی از ماژولهای PRG Soft استفاده نمود.

باتشکر- صادقیان

سلام با تشکر از پاسخگوییتون ، یک سوال دیگه هم دارم اینکه نحوه محاسبات. Wrc که ریپورتش توی pv هست به چه صورته ؟ و اینکه نیروهایی که توی کد کلک برای wrc وارد میکنیم رو چجوری میشه محاسبه کرد؟

با سلام

در درس 13 هم پروسه WRC و هم نحوه اینکه نیروها بر چه اساسی درنظرگرفته می شوند توضیح داده شده است.
image

موفق باشید.

سلام متشکرم ، استاد برای تحلیل در نازل پرو زمانی که تیلینگ بین تاپ رینگ و بیس رینگ روی skirtقرار میگیره ، چه طولی از تاپ رینگ و بیس رینگ رو میشه بعنوان استیفنر براش در نظر گرفت ؟ منظورم اینه فقط طول بین سوراخ های انکر بولت رو میشه بعنوان طول استیفنر داد یا میشه به سوراخ ها توجهی نکرد و کل تاپ رینگ و بیس رینگ رو بعنوان استیفنر در نظر گرفت ؟ نوع استراکچر ۴ و ۵ که تیر i شکل هستن منظورمه . ممنونم

سلام همراه گرامی
دسترسی مهندس صادقیان به صورت موقتی به فروم مشکل پیدا کرده.
بنده پاسخ ایشون رو برای شما ارسال میکنم.

بله میتوانید از اثر سوراخها صرفنظر کنید. استراکچر ۵ رو در نظر بگیرید و طبیعتا به دلیل مباحث local stress از یه حدی بیشتر طول رینگها تاثیری روی تنشها نمیگذاره. کل رینگ لازم نیست. فرمول دقیقی وجود نداره.
اما شما میتوانید از فرمول زیر برای طول موثر استفاده کنید:

5 x (R x t)^(1/2)

ممنون از لطفتون

1 پسندیده