ارنجمنت کمپرسور خانه

با سلام و احترام
برای کلاس هوایی 1-4-1 فیلتر روغن بعد از درایر قرار گرفته. آیا آلودگی های ناشی از روغن به درایر تبریدی آسیب نمیزنه؟

اگر قبل از درایر نصب شود چه تاثیری خواهد داشت؟

1 پسندیده

سلام و درود

وقت بخیر

حتما باید یک فیلتر و حداقل با گرید 0.1 میلی گرم بر متر مکعب قبل از درایر نصب گردد ، چرا که آلودگی های خروجی کمپرسور و مخزن شامل روغن ، پارتیکل و زنگ زدگی ها میتواند موجب آلوده شدن اواپراتور و کاهش بازدهی آن و همچنین گاهی آسیب زدن جدی و سوراخ شدن اواپراتور و تخلیه گاز درایر شود .

با احترام

عرب

1 پسندیده

با تشکر از توضیحات استاد گرامی
جناب مهندس شما در توضیحات‌تون در پکیج، در این کلاس هوایی ،فیلتر روغن رو بعد از درایر جانمایی کرده بودید.
پس بنا بر مواردی که در بالا ذکر کردید، نیاز به یک فیلتر قبل از درایر هم هست.
یعنی در مجموع ۲ فیلتر روغن، قبل و بعد درایر باید باشه؟ یا یک فیلتر قبل از درایر کفایت میکنه؟

2 پسندیده

سلام و درود فراوان

وقت بخیر

انتخاب فیلتر قبل و بعد از درایر به پارامترهای زیادی بستگی دارد اما حتما توصیه میشود قبل از درایر فیلتر جهت جذب آلودگی ها و پارتیکل و روغن نصب گردد و بهتر است گرید این فیلتر 0.1 میلی گرم بر متر مکعب جهت جذب Aerosols و particle باشد ، یکی از مواردی که تعداد میکرو فیلترهای قبل و بعد از درایر و همچنین تعداد فیلترهای مورد نیاز خط تولید را مشخص میکند نوع صنعت و نوع محصول میباشد ، مثلا در صنایع دارویی ، پزشکی ، غذایی قطعا نیاز به تعداد فیلتراسیون بیشتری نسبت به یک خط تولید و مونتاژ خودرو که فقط با AIR TOOLS (ابزار بادی ) کار میکنند میباشد .

ارادتمند
عرب

2 پسندیده

سلام استاد وقتتون بخیر
شما در توضیحاتتون تو قسمت افزایش کیفیت هوای نهایی از کلاس 1 به نزدیک کلاس صفر فرمودین که قبل از ورودی به Air Dryer یک عدد فیلتر ACS جایگذاری کنیم و همچنین بعد از Air Dryer هم یک عدد فیلتر کربنی جایگذاری کنیم که محصول نهایی به mg/m3 0.003 خروجی روغن برسه. سوال من اینه که اگر فیلتر کربنی رو برای جذب روغن میذاریم، پس چرا قبل از ورود به Air Dryer جایگذاری نکنیم که اونجا روغن هاش تا حد ممکن گرفته بشه و روغن کمتری وارد برج بشه . در اینصورت عمر مواد جاذبمون هم بیشتر میشه.
همچنین میخواستم بدونم نحوه چیدمان کمپرسورخانه توی استاندارد خاصی وجود داره یا اینکه عرفه؟

1 پسندیده

سلام و درود فراوان

وقت بخیر

با عنایت به اینکه Arrangement استاندارد کمپرسور روم و سیستم پاکسازی هوای فشرده( Air treatment ) نقش بسزایی در کیفیت هوای فشرده خروجی دارد لذا چیدمان اصولی فیلتراسیون و درایر و واتر سپراتور و مخزن هوای فشرده بسیار مهم و ضروری است ، چرا که اگر فیلترها به ترتیب مناسبی و در جای درست نصب نشوند موجب کاهش بازده انها و زود اشباع شدن فیلترها میگردد ، لازم به ذکر است فیلتر کربنی یا همان ACS وظیفه جذب به اصلاح “بوی روغن” را دارد نه ذرات و بخارات روغن را !!! ( AEROSOLS ) و وظیفه جذب ذرات روغن و بخارات روغن و دیگر آلودگی های خروجی کمپرسور بر عهده فیلترها با گرید پایین تر است لذا در صورتیکه درایر جذبی در مجموعه باشد و کمپرسور از نوع اویل اینجکت باشد بهتر است سه مرحله فیلتر قبل از درایر جذبی نصب شود یعنی ابتدا 0.1 میلی گرم بر مترمکعب ، سپس 0.01 و بعد از آن ACS یا همان 0.003

با درود فراوان