برنامه اردینو برای دیدن مکان و پوزیشن سنسور اثر هال

با سلام و احترام
جناب مهندس تعدادی سنسور اثر هال آنالوگ را به صورت یک خط راست در کنار هم با فاصله 1 سانتی متر قرار داده ایم و با حرکت یک اهنربا از کنار آن ها میخواهم پوزیشن و موقعیت هر سنسور مشخص باشد(در واقع یک سنسور سنجش سطح را در نظر بگیرید) ممکن است در خصوص برنامه ای که باید در اردینو نوشته شود راهنمایی بفرمایید؟
با تشکر

سلام دوست عزیز، شما دو سوال مشابه دیگر هم پرسیدید که به نظرم همه رو اینجا ادامه بدیم.
برای پاسخ به شما، نیاز دارم که اطلاعات بیشتری به من بدید. اولین سوال من این هست که این سنسور ها رو دارید چطوری درایو میکنید. با چه روشی به میکروکنترلر دارید وصلشون میکنید.

با سلام مجدد
جناب مهندس سنسورهای اثر هال انالوگ هستند و تعداد آنها 144 عدد است و از آنجایی که ورودی های آنالوگ اردینو محدود است از 18 مالتی پلکسر(8 به 1) استفاده شده است و همچنین به منظور کاهش نویز از گیت نند با مدل استفاده شده است، که از این طریق خروجی هر مالتی پلکسر به میکرو ارسال می شود، نکته ای که وجود دارد این است که برنامه ی موقعیت هر سنسور اثر هال را چگونه در آردینو بنویسم، تا بتونم با قرار گیری یک فلوتر مغناطیسی موقعیت دقیق هر سنسور و به طبع اون ارتفاعی که فلوتر قرار می گیرد را مشخص کنم؟
با تشکر
به علت اینکه در ارسال متن انگلیسی مشکل وجود داشت جملات کلا به صورت فارسی آورده شده اند

سلام دوست عزیز، آیا شما این مدار رو ساختید و فقط قسمت برنامه نویسی اون مونده؟ یعنی الان همه ۱۴۴ عدد وصل شدن به میکرو؟ سوال دومم اینه که آیا شما هر سنسور رو به صورت مجزا میتونید با میکرو بخونید و سوالتون در مورد این هست که چطوری همه اونها رو با هم بخونید یا کلا در خوندن یک سنسور هم مشکل دارید؟
کلا اولین مرحله برای اینکه بتونید کد رو بنویسید و اینکه ما هم بتونیم به شما کمک بهتری کنیم، این هست که کاملا مشخص کنید که سناریوی کد چی هست. یک چیزی شبیه فلوچارت. البته فلوچارت دقیق لازم نیست. میخواید دقیقا کد چیکار کنه مرحله به مرحله؟ مثلا با استفاده از مولتی پلکس، این ۱۴۴ تا سنسور رو دونه دونه انتخاب کنه و بخونه؟ بعد مقادیر خونده شده چه کار میکنید؟ شبیه داستان تعریف کردن، باید بتونید بگید که کد قراره چه کاری کنه و بعد همین داستان رو مرحله مرحله تبدیل به کد کنید.

با سلام مجدد
مهندس الان 144 سنسور به میکرو متصل نشده اند
بله یک سنسور رو میتونم بخونم سوالم در مورد این هست چطوری 144 تا رو بخونم
سناریو کاری که مد نظر است در ادامه خدمتتون توضیح داده خواهد شد
144 سنسور اثر هال وجود دارد که در راستای یک خط کش کنار هم قرار می گیرند به گونه ای که یک فلوتر مغناطیسی زمانی که از کنار هر سنسور عبور می کند، موقعیت آن سنسور را نمایش دهد به طوری به طور مثال مثلا اگر سنسوری در فاصله یک سانتی متری نسبت به مبدا قرار دارد با عبور فلوتر مغناطیسی از جلوی آن عدد یک سانتی متر روی نمایشگر متصل به میکرو نمایش داده شود و اگر سنسوری در فاصله یک متری نسبت به مبدا واقع شده با عبور فلوتر از جلوی آن عدد یک متر روی نمایشگر نشان داده شود
با توجه به اینکه برد اردینو و ای وی آر دارای ورودی های محدودی هستند از 18 مالتی پلکسر 8 به 1 استفاده شده است و جهت فعال کردن پایه اینیبل مالتی پلکسر ها در بین دو مالتی پلکسر از یک گیت نند استفاده شده است که به گونه ای عمل کلید زنی را انجام میدهد
یکی از سوالاتی که وجود دارد این است که چگونه خروجی های مالتی پلکسر را به میکرو بشناسانیم که نشان دهد فلومتر مغنطیسی در کدام موقعیت قرار دارد؟

دوست عزیز، لطفا مداری که قصد دارید ببندید رو اینجا برای من بفرستید. بیشتر میخوام ببینم چطوری دارید مولتی پلکس رو با گیت نند وصل میکنید.
خود سنسورها رو هم نگفتید که چطوری میخونید هرکدوم رو.
ببینید شما باید سعی کنید خروجی سنسورها رو دیجیتال کنید. یعنی به شما ۰ و ۱ بده و لازم نباشه اون تعداد سنسور رو به adc وصل کنید. کنار هرکدوم یک اپ امپ بذارید روی مود مقایسه و خروجی سنسور رو ۰ و ۱ کنید.
حالا سوال اینه که چطوری اون همه ۰ و ۱ رو به میکرو وصل کنید؟ شما خودتون گفتید که با استفاده از مولتی پلکس. البته احتمالا باید چند تا مولتی پلکس رو با هم استفاده کنید. مطلب زیر رو ببینید: