قسمت طراحی shall و Head

سلام استاد خسته نباشید
چنتا سوال یا مبحث هست خواستم اذتون بپرسم
من تا قسمت طراحی shall و Head نگاه کردم البته هنوز کامل نیست ولی مثلا در قسمت Shell شما در مورد فرمول زیاد تو جزئیات نرفتین یا برای محاسبه ضخامت ما باید چند مورد و نظر بگیریم بعد به ضخامت برسیم ،مثلا من متوجه نشدم پارامترهای فرمول چیا هستن یا برای محاسبه ضخامت ما کدام مقدار ها را حتما باید در نظر بگیریم یا در بحث ضخامت جبرانی پارامتر ها رو از کجا بدست بیاریم ؟
آیا ابتدا شما قسمت های مختلف و توضیح میدید بعد به این موارد میپردازید؟
مثلا در قسمت corrosion آیا مقدار کروژن در اختیار ما قرار می گیرد یا باید حساب کنیم یا از کاتالوگی بدست بیاوریم؟
مقدار s یا maximum allowable stress چطوری بدست میاد ؟کدوم کاتالوگ؟

سلام روز خوش
در خصوص توضیح پارامترها خدمتتان عرض کنم که ما قبل از اینکه وارد فرمولها شویم (درس 6) خیلی از این پارامترها از قبیل فشار و تنش مجاز و C.A. را در درسهای قبلتر توضیح داده ایم. بعضی از پارامترها نیز مانند E را گفته ایم عدد “یک” در نظر بگیرید بعدا توضیح داده میشود.

پاسخ به سوالتون رو چند قسمت میکنم:
1- مقدار S:
در پرزنتیشن های اولیه (درس 3) بطور کامل در خصوص تئوری شکست و نحوه محاسبه تنشهای مجاز توضیح داده شده. قسمتی از ایم مبث آورده شده است.
2021-12-30/1640852754-487416-image.png

2- Corrosion Allowance (خوردگی مجاز : C.A)
در پرزنتیشن های اولیه (درس 4) این پارامتر توضیح داده شده است. لطفا به صفحه مربوط به خوردگی مراجع شود. این پارامتر بر اساس تجربه از پروژهای قبلی و همچنین هندبوکهای شیمی توسط کارشناسان پروسس (مشخص شده در Process Data Sheet) به بچه های مکانیک ارائه میگردد.

3- آیا وارد جزئیات مطالب و فرمولها شده اید؟
بله. همانطور که از روند پرزنتیشن ها (در صفحه اول هر Lesson کاملا مشخص است ) ابتدا مفاهیم، سپس فرمولها و پاراگرافهای ASME و بعد مدلسازی و پر کردن Cell های PV Elite و سپس گزارش محاسباتی PV Elite مرور میگردد.
با اینحال شما میتوانید از کتاب Megyesy نیز استفاده نمائید که خیلی ساده صحبت نموده. (در جلسه اول راجع به ان صحبت شد)

2021-12-30/1640853379-298335-image.png

4- در خصوص پارامتر E:
توضیح تخصصی همه پارامترها یکجا و در یک درس امکان پذیر نمی باشد. ما در ابتدا، برای اینکه دغدغه ای روی این پارامتر نداشته باشید خواسته ایم فعلا یک در نظر گرفته شود و کاری به آن نداشته باشد. سپس درس مجزایی برای آن در نظر گرفته شده است. لطفا به درس 9 مراجعه فرمائید.

2021-12-30/1640852650-54047-image.png

حرف پایانی:
احتمالا به دلیل علاقمندی جنابعالی، بعضی از دروس را رها کرده و خواسته اید سریعتر وارد مدلسازی و محاسبات شوید که برخی از این مطالب ها Miss شده است.

در همان جلسه اول آموزشی، به برخی از سوالات رایج دوستان پاسخ داده ام از جمله اینکه آیا من میتوانم به مباحث مختلف پرش داشته باشم و فقط یک موضوع خاص را مطالعه کنم. که پاسخ داده شده چند درس اولیه باید حتما مطالعه شود و الزام برای شروع دوره است.

2021-12-30/1640851809-110020-image.png

روز خوش
موفق باشید.

به عنوان توضیح تکمیلی در خصوص E ، قسمتی از پرزنتیشن درس 9 آورده میشود:

image