استفاده از ۵ عدد خازن ۶۸۰۰ میکروفاراد به جای باتری

سلام دوست عزیز، هدف پروژه چی هست؟ خازن ها با چی شارژ میشن؟ قراره خروجی کجا استفاده بشه؟
برای کم کردن ولتاژ معمولا از قطعاتی به اسم رگولاتور استفاده می کنن. اگر بیشتر در مورد پروژه توضیح بدید بهتر میتونم کمکتون کنم.

@Mehrad#4689 مرسی

در برق موتور سیکلت یه جای باتری از ۵ عدد خازن ۶۸۰۰ میکروفاراد و ۲۵ ولتی استفاده کردم که با هم موازی شدن. ولی برقی که ذخیره میشه در این خازن ها حدود ۲۳ ولت هست که چراغها رو میسوزونه. به نظرتون استفاده از پتانسیومتر برای کاهش ولتاژ مفید هست؟

خازن ها ولتاژی که باهاش شارژ شدن رو در خودشون نگه میدارن و اینکه 25 ولت داخلشون هست به این معنی هست که با ۲۵ ولت شارژ شدن. برای اینکه ولتاژ رو بیارید روی ۱۲ ولت میتونید از قطعه lm7812 استفاده کنید. البته دقت کنید که این قطعه یک رگولاتور خطی هست و نمی تونید جریان زیادی ازش بکشی وگرنه داغ میشه. اگر لامپ ها و مصرف کننده هایی که قراره به این ولتاژ وصل بشن، جریان زیادی میکشن، گزینه بعدی استفاده از رگولاتور سوییچینگ هست. برای شروع میتونید از ماژول های آماده استفاده کنید. لینک یک نمونه اون رو براتون میذارم:
https://samamotor.ir/مبدل-و-اینورتر-افزایندهکاهنده/324-ماژول-رگولاتور-سوئیچینگ-12-ولت-ثابت-و-جریان-3-آمپر.html
این نمونه ورودی بین 15 الی 48 ولت رو میگیره و به ۱۲ ولت تا ۳ آمپر تبدیل میکنه.

@Mehrad#4670
با سلام و تشکر از شما
خب هدف استفاده از خازن ها به جای باتری در موتور سیکلت هست. خروجی هم بوق و راهنماهای موتور و لامپ خطر عقب می باشد.
بعد از وصل کردن منفی خازن ها به سیم منفی و مثبت به مثبت موتور سیکلت( به جای باتری) و روشن کردن موتور و شارژ شدن خازن ها فهمیدم که ولتاژ ذخیره شده در خازن ها تا ۲۵ ولت و بیشتر هم ذخیره می شود که این امر منجر به سوختن کامل لامپ های راهنما و عقب موتور شده است. ممنون می شم اگر راهکاری برای این امر پیدا کنید که بتونه ولتاژ رو بین ۱۲ تا ۱۴ ولت ثابت نگه داره تا از سوختن لامپ ها جلوگیری شود.