حل مسئله مورد مطالعاتی اول

در بسیاری از سایت ها فشار خط فِلِر برابر ۰.۳ بار گیج در نظر گرفته میشه. در مثالی که من خدمتتون حل کردم که مربوط به یک کیس هست کارفرما این فشار رو حدودا ۱.۵ بار نسبی گزارش کرده بود در بدترین حالت. به این عدد مقدار ۰.۸۲۷ که فشار محلی بود اضافه میشه و میشه فشار مطلق. باز معمولا ۳۰ درصد فشار خط فِلِر میتونه متغیر باشه. که این ما رو به فشار حدودا ۳ بار میرسونه. این یعنی شما میتونید از پلان ۵۲ استفاده کنید. اما با توجه به این که اختلاف فشار کمی با فشار بخار دارید نگرانی این مهم پیش میاد که سیال به فلر تخلیه نشه در زمان تخلیه PSVهای موجود در سایت. بنابراین از سیال barrierبه جای بافر استفاده شده. به طور کلی عنایت بفرمایید که اعداد این کیس بسیار با اغراق هستن ولی خب اینطور اعلام شده بود. در خصوص خود اعداد هم احتمال اشتباه نوشتاری در کتاب هست.

با سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای مهندس اسکندرلو عزیز
در حل مسئله مورد مطالعاتی اول در گام ششم (انتخاب پلان فلاشینگ)، فشار مطلق خط فلر 2.327 بار است و با در نظر گرفتن 30 درصد بالاتر به عدد 3.02 بار می رسیم. در کتاب عدد 4.17 بار مطلق ذکر شده است و به این دلیل که این عدد بزرگتر از 4 بار است (فشار بخار) نمی تواند از سیستم بافری استفاده کرد. لطفا نحوه رسیدن به عدد 4.17 بار ذکر گردد.
با تشکر فراوان