جایگزینی خازن عدسی

دوست عزیز سلام. میتونی با مولتی متر اندازه بگیری مقدار خازن رو. ظرفیت خازن های عدسی زیاد بالا نیست و عموما میشه با مولتی متر براحتی اندازه گرفت ظرفیتش رو.

سلام دوست عزیز، ممنون از پاسخ دوستان. به نظر من هم باید از مدار خارجش کنید و با مولتی متر اندازه گیری کنید.

اگه تصویرش باشه بهتر میشه تصمیم گیری کرد

میشه عکسهاش رو بدید؟ چون چیزی نیست اینجا از عکس ها

دوستان عزیز، لطفا برای هر سوال یک تاپیک جداگانه ایجاد کنید که دوستان دیگر هم اگر سوال مشابه داشتن، بتونن به راحتی پیدا کنن جوابشون رو.

خازن تاثیری در نحوه راه اندازی موتور DC از لحاظ زور نداره و فقط برای جرقه گیری و طول عمر ذغال به کار میره در واقع کاهش استهلاکه. احتمالا مشکل از قطعه دیگری که داریده. چون راه اندازی باید با اون باشه.

با سلام مجدد
باتست خازن خارج از مدار تست کردم از 9.10 شروع کرد و روی 10.15 nf وایساد میگم شاید ظرفیتش کم و زیاد شده چطور مقایسه کنم با ظرفیت خودش که بک شده تا بدونم اشکال از خازنه یا نه . چون یه پل دیود داره تست کردم از هیچ طرف راه نمیده و سالم است
پس مشکل کجاست که موقع که سشوارم میزنم برق شهر آرمیچرش زور میزنه ویه دور ضعیف میزنه و می ایسته در صورتی که وقتی آرمیچر تنها بدون خازن و پل دیود با آداپتور 12 ولت DC امتحان میکنم راحت می چرخه . آخه دو قطعه که بیشتر نداره چی باید امتحان کنم من شک م به خازنه است که نمی دونم با چه ظر فیتی بزارم چون مال خودش پاک شده . اگه اشتباه میکنم ویا اینک راه دیگه ای است که تست کنم یا قطعه ای جایگزین کنم راهنماییم کنید مرسی از حسن توجه تان.

عکس سشوار با هیترش و خازن و پل دیود. این پل دیوده آمپر و ولتش چه جوری مشخص میشه و خروجی از پل دیود باید چند ولت باشه . و این آرمیچر با چه ولتی باید دور واقعیش بزنه. ته آرمیچر این دو تا مورد نوشته .اینا چه هستند یکی K703 یکی 27 E 6 جای E6 عوض کن . نکته دیگه هیتر تنها برق زدم گرم میشه.



در مورد اون سشوار: اگر مدار درایو موتور سشوار فقط یک پل دیود داره، پس موتور شما داره با ۳۱۰ ولت میچرخه.
پل دیود، ورودیش برق شهر هست که ۲۲۰ ولت ac هست و خروجی اون به صورت یکسو شده تمام موج هست. یعنی موج ولتاژ از صفر تا 310 ولت میره بالا و دوباره میاد پایین و فرکانس اون هم ۱۰۰ هرتز میشه. به تصویر دقت کنید:
2020-12-29/1609228146-288316-unknown-2.png

اگر خروجی پل دیود رو زده به موتور، موتور شما ۱۲ ولت نیست و داره با خروجی یکسو شده برق شهر کار می کنه.
پل دیود رو تست دیود بگیرید. شاید اون مشکل داره. خود موتور هم ممکن هست که نیم سوز شده باشه و نیاز به سیم پیچی داشته باشه.

سلام جناب مهندس معین
شهابی هستم خازن عدسی قهوه ای کمرنگ دارم فقط نوشته 500v و زیرش نوشته KL بالاش ظرفیتش پاک شده
این خازن روی آرمیچر یک سشوار که موتور فنش است قرار دارد و یک قطعه دیگر دارد که فکر میکنم پل دیود باشه
چه میشه کرد برای جایگزینی اش . عکس هاش پیوست است ممنون

یه سوال
چرا بعضی قطعات با شماره هایی که رویشان است نه دیتا شیتشون میاد نه چیزی برای تهیه شون چه باید کرد؟
مثلا یه ترانس است با ای مشخصات

TT20003T3-2
HC 1924
برای تهیه شو ن یا مشابهشون چه باید بنویسم در اینترنت ؟ مرسی


درمورد 500 ولت که گفتید هم به خاطر حد ولتاژ بالا و سایز خازن های عدسی احتمالا ظرفیت خازنتون کمه شاید پیکو فاراد باشه.
البته که خازن های عدسی حداکثر تا نانو فاراد هست

یه دیود شاتکی به این مشخصات دارم
STPS20S100C
7SAAT V W
PHL 844
می خوام تهیه کنم با همین مشخصات در اینترنت چیزی نمییاد. دیتا شیت میزنم این مشخصات میاد


آیا اون عددهایی که با فلش مشخص کرده ام همان است که در دیتا شیت است. یعنی دیود من 20 آمپر و 100 ولت است؟
اگه درسته باهمین مقدار یه دیود با این مشخصات در اینترنت آمده نمیدانم درسته یانه؟ حروف اولش با مال من فرق داره.
MBR20100CT فلزی
DUAL SCHOTTKY RECT. 20A 100V 0.5V,1000Vدیود دوبل شاتکی 20 آمپر 100 ولت با شماره فنی MBR20100 بدنه فلزی پکیج TO220 دارای 3 پایه
نمیدانم که این مشابهش است یا فرق میکند یا اینکه درسته یه توضیح بدین ممنون میشم .سوال بعدی در مورد آمپرو ولتش چقدر بالا یا پایین باشه مهم نیست درصورتی که هم اندازه خودش گیرم نیومد.