وصل نشدن آردوینو به نرم افزار

با سلام، اینکه با قطع و وصل usb هیچ اتفاقی نمیفته به این معنی هست که ارتباط بین برد و کامپیوتر برقرار نمیشه. به نظر من هم اگر در usb های مختلف کامپیوتر همین مشکل هنوز وجود داشت، مشکل میتونه از کابل باشه. بعضی از کابل های usb هستن که فقط برای شارژ کردن استفاده میشن و از ۴ تا سیم usb، فقط ۲ تاش (vcc و gnd) رو دارن. بنابراین برد روشن میشه و چراغش هم روشن میشه، ولی نمی تونه با کامپیوتر داده رد و بدل کنه. لطفا با یک کابل که مطمئن هستید که data هم داره، امتحان کنید و نتیجش رو به من اطلاع بدید.

@Mohamad#3142 از منم روشن میشد.طبق فرموده مهندس معین حتما یه کابل دیگه رو هم امتحان کنید.

@Mohamad#3143 اگه اطرافتون جایی هست که بفروشن و باز هم باشن توی این ایام حتما برید و از نزدیک تست کنید.اگر نه از یه سایت معروف و مطمئن بخرید

با سلام، البته خود برد، Led هاش روشن میشن …کابل هم فکر نمیکنم که مشکلی داشته باشه (البته مطمعن نیستم)…
احتمال داره که مشکل از port USBباشه؟؟
امکانش هست از port Usb های پشت کیس استفاده کنم ، درست بشه؟
البته فلش بهش وصل میکنم ، میخونه …
یا این که ممکنه مشکل نرم افزاری داشته باشه که پیدا نمیکنه؟ ، مثلا با فعال کردن گزینه ای بشه کاری کرد که پیدا کنه

با سلام
وقتی که آردوینو رو وصل میکنم به سیستم پیغام device جدید نمیده و در device manager در قسمت ports فقط دو گزینه ای که در عکس وجود دارند ،نمایش داده میشود…چندین driver هم نصب کردم ولی مشکل حل نشد …http://forum.namatek.com/d/276-عدم-شناسایی-com-ارتباط-usb-به-usart
کل دستورالعمل های این صفحه رو هم انجام دادم …

در دستورالعمل نصب درایورها گفته شده بود که بعد از نصب ،باید علامت زرد رنگ در کنار (FT232R USB UART) باشد.
اما چنین گزینه ای برای من نمی آمد …
در ضمن driver موجود در کانال پشتیبانی هم استفاده کردم و مشکل حل نشد.
لطفا کمک کنید …
باتشکر2020-11-24/1606250517-634730-capture.png

سلام به همگی ،ممنون از راهنماییتون …بنده کابل رو عوض کردم و مشکل حل شد …

اگه مشکل از کابل باشه ، جایی رو میشناسین که کابل با کیفیتی داشته باشه که لینکش رو بزارید ؟
چون الان یه سرچ تو اینترنت زدم با قیمت های مختلف از سایت های مختلف آورد …
امیدوارم کابل مشکلی نداشته باشه ، منتظر میمونم تا مهندس معین هم راهنماییم کنند.

@Mohamad#3181 بسیار هم عالی

سلام دوست عزیز، آیا با وصل کردن و قطع کردن برد آردوینو، این صفحه به روز رسانی میشه؟ آیا یک لحظه صفحه میره و دوباره میاد؟ گزینه ای اضافه و کم میشه با قطع و وصل کردن usb آردوینو؟

@Mehrad#3138
باسلام
خیر ،هیچ کدام از این اتفاقات نمی افتد.

@Mohamad#3139 دوست عزیز منم تقریبا همچین مشکلی داشتم.کابل رو سعی کنید کابل با کیفیتی باشه.من اول یه کابل معمولی گرفتم مثل شما اصلا هیچ اتفاقی نمیفتاد.با عوض کردن کابل مشکلم حل شد.این مورد رو هم میخاید چک کنید

سلام و وقت بخیر
من هم این مشکل رو داشتم ولی با 3 تا سیم تست کردم ولی انجام نشد با گوشی هم که امتحان می کنم مگیه برد متصل نیست
میشه راه نمایی کنین

سلام دوست عزیز، با توجه به اینکه سوال قبلی مربوط به دو سال پیش هست، این سوال از فروم قبلی به این فروم جدید منتقل شده و به نظر میاد که پیام ها جابجا شدن.
لطفا برای سوال خودتون یک پست جدید ایجاد کنید و در اون مشکلتون رو توضیح بدید. با تشکر.