حفاظت دیفرانسیل

با سلام خدمت استاد گرامی
از تدریس بسیار عالی شما کمال تشکر رو دارم ، واقعا عالی بود ، انشاا… دوره جدیدی مثل حفاظت ترانس و ژنراتور و … تشکیل بدید ما استفاده کنیم ، بی صبرانه منتظر دوره جدید هستیم .
چندتا سوال از قسمت های مختلف برای بنده پیش آمده ممنوم میشم که به سوالاتم پاسخ بدید .

1-شما در حفاظت 87 فرمودید که در سیستم هایی که NGR دارند حفاظت 87 عملکرد خوبی نداره ، علت چی هست ؟

2-در حفاظت دیفرانسیل ، در مبحث محاسبه slop2 ، چرا خطای CT ساید یک رو بیشتر از CT ساید 2 در نظر گرفتید (40 الی 60 درصد)؟ در هنگام فالت وقتی CT ساید یک و دو هر دو روی یک خط قرار دارند باید جریان یکسانی از هر دو عبور کند در غیر اینصورت قانون KCL نقض میشود .

به علت وجود NGR مقدار خطای زمین ممکن است آنقدر کاهش یابد که به زیر آستانه تحریک حفاظت دیفرانسیل برسد. در این صورت است که حفاظت دیفرانسیل عمکلرد خوبی نخواهد داشت.

خطای در نظر گرفته شده مربوط به خطای اندازه گیری است مثل اینکه با دو دستگاه و خطای متفاوت یک جریان را اندازه بگیرد و برای همین موضوع است که SLOPE2 طراحی شده تا حفاظت بخاطر خطای اندازه گیری دچار اشتباه در عملکرد نشود. علت اینکه یک طرف خطای بیشتری دارد بخاطر اشباع شدن می باشد.